Dersin Adı | Davranış Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 216 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin davranışa yönelik yaklaşımları öğrenmesi, hedef davranışı bilmesi, davranış yönetme tekniklerini tanıması, davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilmesi, değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar), Hedef Davranışı Tanımlama, Hedef Davranışın Ölçümü, Davranış Kaydı Teknikleri, Davranış Sağaltımı Planlama, Davranışı Artıran Sonuçların Düzenlenmesi, Davranışı Azaltan Sonuçların Düzenlenmesi, Değiştirilen Davranışta Kalıcılık, Değiştirilen Davranışın Genelleştirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı / Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20 |
2 | Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20 |
3 | Hedef Davranışı Tanımlama | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 40-62 |
4 | Hedef Davranışın Ölçümü | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 68-105 |
5 | Davranış Kaydı Teknikleri | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 68-105 |
6 | Davranış Sağaltımı Planlama | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210 |
7 | Davranış Sağaltımı Planlama | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Davranışı Artıran Sonuçların Düzenlenmesi | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 213-255 |
10 | Davranışı Azaltan Sonuçların Düzenlenmesi | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 259-290 |
11 | Değiştirilen Davranışta Kalıcılık | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s:293-327 |
12 | Değiştirilen Davranışta Kalıcılık | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 293-327 |
13 | Değiştirilen Davranışın Genelleştirilmesi | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 330-348 |
14 | Değiştirilen Davranışın Genelleştirilmesi | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 330-348 |
15 | Değerlendirme | Öğretim elemanının vereceği olgular |
16 | Final |
Ders Kitabı | Alberto, P.A. (2015) Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları\ Erbaş D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özyürek M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 4 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 21 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | |||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. | |||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler | |||||
13 | Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest